in Diverse
"Vanzarile pe toate grupele de produse au crescut semnificativ fata de anul precedent, la valori chiar mai mari decat cele prognozate. Acest lucru a fost posibil datorita nivelului ridicat de implicare si flexibilitatii angajatilor nostri, planificarii productiei, vanzarilor si logisticii. Am reusit sa depasim aceste momente in ciuda lipsei materiilor prime, capacitatiilor de productie la furnizori si la STIHL, precum si a limitarilor in zona de transport , care au dus la intreruperi semnificative in lanturile de aprovizionare. Este clar ca fara aceste blocaje, am fi putut sa avem un nivel de productie si de vanzari mai ridicat", a declarat Presedintele Comitetului Executiv STIHL, Dr Bertram Kandziora. Acesta isi pastreaza optimismul cu privire la restul anului fiscal: "Inregistram o cerere mare pentru produsele STIHL si producem in intreaga lume intr-un ritm ridicat, pentru a ne putea aproviziona clientii."
Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, STIHL a inregistrat o crestere a vanzarilor pe toate continentele. "Indiferent ca vorbim despre profesionisti in silvicultura, horticultura si peisagistica, administratii municipale si servicii de intretinere a drumurilor sau utilizatori privati care au grija de propriile curti, produsele STIHL faciliteaza munca oamenilor cu si in natura. Cererea ridicata pentru uneltele noastre electrice s-a situat la un nivel constant de la mijlocul anului trecut, si asta confirma faptul ca avem o buna acoperire e pietei cu portofoliul nostru de produse", a declarat Presedintele Comitetului Executiv STIHL.
Printre produsele cele mai populare se numara robotul de tuns gazonul STIHL iMOW, miniferastraul cu acumulator STIHL GTA 26, motoferastraiele cu lant, pe benzina si motocoasele de mare putere, pe benzina, pentru pasionatii de gradinarit si noile motounelte cu acumulatori destinate profesionistilor, lansate in prima jumatate a anului 2021. Printre acestea mentionam foarfeca pentru gard viu, fara fir, cu raza mare de actiune, STIHL HLA 135 si motocoasa pentru tufisuri, fara fir, STIHL FSA 135.
Dr. Kandziora: "Si in acest an observam o tendinta puternica catre uneltele electrice cu acumulatori. La nivel general am inregistrat si o crestere a vanzarilor de doua cifre procentuale pentru produsele cu motor pe benzina si cu motor electric. Aceasta evolutie arata ca STIHL detine inca o pozitie puternica pe segmentul benzina, dar devine si un jucator din ce in ce mai puternic pe piata de utiliaje cu acumulatori."
Cu toate acestea, cererea ridicata constanta pentru produsele STIHL prezinta si provocari majore. Compania inca se lupta cu lanturile de aprovizionare intrerupte in intreaga lume si cu blocaje semnificative in aprovizionarea cu materii prime si componente, de exemplu. Sunt afectate livrarile de otel, anumite tipuri de granule din plastic si componente electronice.
"Din pacate, din cauza acestor factori externi, in unele locuri nu am reusit sa satisfacem pe deplin cererea de unelte STIHL. Productia globala se desfasoara in prezent la viteza maxima, pentru a compensa intreruperile si pentru a satisface mai bine cererea din partea clientilor nostri", precizeaza Dr. Kandziora.
"Angajatii nostri au un rol important, ajutandu-ne sa facem fata acestor provocari uriase, prestand ore suplimentare, demonstrand o flexibilitate si o implicare personala extraordinara. In prezent, generam rezultate record in productie, logistica si vanzari. Doar datorita implicarii enorme a fortei noastre de munca este posibila aceasta dezvoltare", mai explica Presedintele Comitetului Executiv STIHL.
Pana la sfarsitul lunii august 2021, veniturile STIHL pe piata germana au depasit semnificativ nivelul anului precedent. Cererea puternica constanta de produse pentru casa si gradina s-a datorat in principal faptului ca oamenii au stat mai mult acasa in ultimul an. Cu toate acestea, si Germania se confrunta cu dificultati de aprovizionare din cauza cererii ridicate de produse, blocajelor in furnizarea de materii prime si componente, precum si a capacitatii de transport reduse, ceea ce inseamna ca distribuitorii, partenerii si clientii sunt uneori obligati sa astepte dupa comenzi.
Pe 9 iulie 2021 a fost inaugurat si si-a inceput oficial activitatea noul depozit de produse finite de la centrul de distributie STIHL din Dieburg. Volumul investitiilor in acest centru se ridica la aproximativ 26 de milioane de euro. Noua facilitate va creste eficienta logistica a companiei si va contribui la dezvoltarea de pe piata germana.
ANDREAS STIHL AG & Co. KG din Germania a inregistrat venituri de 1,03 miliarde de euro pana la sfarsitul lunii august, in crestere cu 15,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent. "Avem o rata de crestere remarcabila, avand in vedere ca si noi, Grupul STIHL, intampinam dificultati considerabile in obtinerea unor cantitati suficiente de componente, materii prime si alte materiale pentru activitatile de productie desfasurate in unitatile de productie de la sediul central din Germani, din cauza blocajelor de aprovizionare", a declarat Dr Kandziora.
Cererea ridicata constanta de biciclete electrice asigura, de asemenea, o dezvoltare pozitiva a afacerii. "In fabrica STIHL din Weinsheim, in care sunt turnate sub presiune aliaje de magneziu, producem, de asemenea, carcase de transmisie pentru biciclete electrice si le livram companiilor din aceasta industrie. Orientarea catre biciclete electrice continua sa creasca puternic, ceea ce inseamna ca anticipam o crestere a volumului comenzilor in urmatorii cativa ani", a declarat Presedintele Comitetului Executiv STIHL.
Ca urmare tendintelor de crestere, si numarul angajatilor de la sediul central a crescut cu 8% de la sfarsitul lunii decembrie 2020, ajungand la 5.684 de angajati la sfarsitul lunii august. Acestia se impart intre facilitatile noastre de productie astfel: 4.009 angajati in Waiblingen, 416 in Fellbach, 257 in Ludwigsburg, 924 in Weinsheim si 78 in Wiechs am Randen. Pe langa aceste locuri de munca avem aproximativ 100 de posturi vacante la sediul central, in principal in departamentele de cercetare si dezvoltare. Dr Bertram Kandziora: "Tendinta constanta din piata in favoarea uneltelor cu acumulator si a tehnologiilor digitale, a produselor conectate si inteligente si a cumparaturilor online castiga importanta si pentru noi. STIHL se afla in mijlocul unui proces de transformare, in cadrul caruia incercam sa ne conectam la viitor. O parte importanta a acestui proces rezida in extinderea capacitatilor noastre pentru noi tehnologii in Waiblingen." Compania cauta in principal specialisti in domeniile produselor cu acumulatori, electronica, digitalizare, dezvoltare software, robotica, internetul obiectelor (IoT) si comertul electronic.
In prezent, STIHL modernizeaza si extinde sediul central din Waiblingen. Proiectul emblematic al viitorului complex este STIHL World, aflat in curs de constructie. Planificat sa fie inaugurat la inceputul anului 2023, acesta isi propune sa prezinte istoria companiei si a produselor sale intr-un spatiu situat pe trei niveluri, oferind in acelasi timp vizitatorilor o platforma informativa despre lemn si paduri. Norbert Pick, membru al Comitetului Executiv STIHL, Marketing si Vanzari, a prezentat noua facilitate cu ocazia International Media Day, in timpul unui tur virtual si a declarat: "Toate zonele noului nostru complex STIHL World le vor permite clientilor nostri, fanilor si persoanelor interesate sa experimenteze marca STIHL intr-un mod informativ si distractiv deopotriva. Sunt convins ca acest lucru va contribui si la cresterea loialitatii fata de marca STIHL."
Cu ocazia International Media Day, STIHL a prezentat o serie de inovatii si produse noi concepute sa ajute profesionistii si clientii privati sa lucreze mai usor cu si in natura. Compania a lansat zece produse noi doar pe segmentul cu acumulatori.
Alte produse de top pentru profesionisti pe baza de acumulator includ:
Urmatoarele produse cu acumulatori vor fi disponibile pe piata pentru utilizatorii privati:
STIHL subliniaza, de asemenea, pozitia sa de lider tehnologic pe segmentul motoferastraielor cu lant, pe benzina. Sistemul de taiere STIHL Hexa marcheaza o premiera mondiala pentru companie. Acesta este alcatuit din lantul rapid de ferastrau Hexa de 3/8" pentru profesionisti si pila Hexa, permitand ascutirea rapida si cu precizie a lantului. Performanta de taiere a noului lant este cu pana la 10% mai mare in comparatie cu un lant Rapid Super de 3/8". Gama de motoferastraie pe benzina a fost extinsa cu motoferastraul cu lant STIHL MS 162, entry-level, pentru utilizatori privati, care se distinge printr-o functionare simpla, o manipulare usoara si un raport atractiv pret-calitate.
STIHL prezinta, de asemenea, noi solutii in zona digitala:
Magazinul marcii STIHL isi extinde, de asemenea, gama. Motoferastraul de jucarie STIHL - unul dintre cele mai bine vandute motoferastraie cu lant STIHL - va aparea intr-o noua editie in 2022. Avand aspectul motoferastraului inovator cu lant, pe benzina, STIHL MS 500i, acesta reproduce intr-o jucarie toate functiile "modelului pentru adulti", de la lantul mobil, interschimbabil, afisajul de functionare cu LED pana la noul design al sinei de ghidare. Magazinul marcii STIHL prezinta si noua COLECTIE de imbracaminte STIHL 2022, un omagiu adus naturii si vietii.
Campionatul Mondial Individual din 2 octombrie 2021 va marca sfarsitul sezonului STIHL TIMBERSPORTS®. Cei mai buni atleti din lume din domeniul exploatarii forestiere se vor aduna la Munchen pentru a lupta pentru cel mai important titlu din seria sporturilor extreme folosind topoare si motoferastraie cu lant. Alaturi de cei patru campioni din tarile de peste ocean, Australia, Noua Zeelanda, Canada si SUA, sunt asteptati sa participe si cei mai buni opt campioni nationali din Europa. "Din pacate, din cauza pandemiei, va trebui din nou sa desfasuram competitia fara spectatori si sa nu organizam proba pe echipe. Speram ca aceasta situatie se va schimba in octombrie 2022, la Campionatul Mondial din Goteborg, Suedia", a declarat Dr Kandziora.
Despre STIHL
Grupul STIHL dezvolta, produce si distribuie motounelte profesionale pentru silvicultura si agricultura, precum si pentru intretinerea gradinilor, peisagistica, sectorul constructiilor si pentru utlizatori privati. Gama de produse este completata de solutii si servicii digitale. Produsele sunt distribuite prin intermediul unei retele internationale operate de peste 54.000 de dealeri comerciali si de service. STIHL produce in fabricile proprii in sapte tari: Germania, SUA, Brazilia, Elvetia, Austria, China si in Filipine. Din 1971 STIHL este cel mai vandut brand de ferastrau cu lant din lume. Compania a fost fondata in 1926 si isi are sediul in Waiblingen, langa Stuttgart. In 2020, STIHL a realizat un volum de vanzari la nivel mondial de 4,58 miliarde de euro.