in Diverse
Pandemia de Covid-19 ne-a situat in centrul unor modificari pe toate planurile - vietile noastre s-au schimbat si nimic nu va mai fi la fel. Proprietarii de HoReCa se afla in fata unei provocari: dupa socul economic suferit datorita pandemiei, sunt nevoiti sa revitalizeze spatiul "on a budget" si sa gaseasca solutii inovatoare pentru amenajarile interioare.
Redeschiderea restaurantelor si cafenelelor a reprezentat un punct focal pentru clientii dornici de o evadare, insa si o provocare pentru proprietarii HoReCa. Pierderile economice suferite au fost fara precedent, asa ca proprietarii trebuie sa pregateasca spatiile pentru sezonul cald "on a budget" - vrand, nevrand, confortul elegant trebuie sa fie accesibil, iar specialistii vin cu solutii.
In era post-pandemica, siguranta nu poate fi decat desavarsita, asa ca primul pas in revitalizarea spatiilor este asigurarea unui grad de siguranta deplina. In ce priveste design interior restaurante, spatiile care se bucura de terasa sunt mai castigate ca oricand. Dupa un sezon rece mai indelungat decat ne-am fi dorit, relaxarea restrictiilor vine insotita de un val de caldura care ne propulseaza catre terasele favorite.
Desi spatii outdoor, terasele sunt si ele supuse distantarii sociale - nu vom mai opta pentru terasele aglomerate si agitate, ci le vom alege pe cele intime, retrase, in care mesele sunt suficient de distantate incat sa ne simtim in siguranta. Solutia on a budget pentru revitalizarea restaurantelor si cafenelelor este amplificarea fitodesignului - plantele verzi, florile, materialele naturale precum bambusul si lemnul nu doar ca au proprietati anti-bacteriale, insa ne imprima sentimentul sigurantei si apropierii de natural.
Restaurantele care se bucura de terasa pot revigora spatiul prin lumina si umbra - schimbarea umbrelelor sau optarea pentru un sistem inteligent de umbrire este o solutie inovatoare prin care reimprospatam spatiul si il pregatim pentru soarele arid de vara.
Daca restaurantul nu are parte de terasa, culoarea este tusa de personalitate care imbraca spatiul in haine de vara - chiar daca schimbarea intregii game cromatice a restaurantului pare o idee costisitoare, in realitate este suficient sa adaugi accente de culoare: scaunele, fetele de masa, ilustratiile viu colorate pe pereti sunt doar cateva dintre accente care pot da tonul unui interior. In perioada post-pandemie, ravnim dupa culoare. Daca pana acum eram minimalisti convinsi, astazi suntem cuceriti de abundenta in culoare, forma si textura.
Implementarea unui colt instagramabil in restaurant sau cafenea ne propune un joc infinit al clientilor: vin, revin, recomand - cel mai accesibil marketing, word of mouth se transforma astazi in word of Instagram.
Conturarea unui Instagram corner ca parte din amenajarea restaurantului sau design interior cafenele este o revigorare accesibila a spatiului care atrage, vinde, care mentine publicul conectat. Odata ce clientii au parte de un view pe care pot sa il impartaseasca prietenilor pe retelele de socializare, sunt mai tentati sa revina si sa dea mai departe; un astfel de Instagram corner creeaza o legatura mai intima si personala intre client si local.
Interiorul HoReCa nu va mai fi niciodata asa cum il cunoastem - mai abundent in detaliu ca niciodata, cu focus pe stare de bine, cu personalitatea accentuata a brandului si separare prin design, restaurantele post-pandemice vor alerga continuu in cautarea solutiilor inovatoare care sa ii faca pe clienti sa se simta apartenenti locului; de acum inainte, ne lasam ghidati intr-un loc daca acesta ne ofera acces la coordonatele-cheie: intimitate, familiaritate, siguranta si confort elegant.
Sursa foto: https://unsplash.com/