Patru lucruri care te impiedica sa ai un somn odihnitor

in Diverse

Daca te trezesti cu greu in fiecare dimineata si, pe deasupra, nici macar nu simti ca te-ai odihnit sau ca ai energie, inseamna, cel mai probabil ca nu dormi asa cum ar trebui. Iar consecintele nu vor intarzia sa apara.

Lucruri pentru un somn odihnitor

Sursa foto

Pe langa dificultatile intampinate in rezolvarea treburilor pe care le ai in program, s-ar putea sa te trezesti si cu cateva kilograme in plus, sa ai dificultati in a te concentra la ceea ce ai de facut sau nu poti sa faci miscare, cca sa nu mai zicem de vreun sport. De aceea, e bine sa incerci sa ai un somn odihnitor si, pentru asta, trebuie sa stii ce poti face pentru a preveni aceste situatii neplacute.

Imbunatateste-ti patul din dormitor

De cele mai multe ori, o saltea veche sau una de o calitate slaba ne poate impiedica sa ne odihnim asa cum trebuie. Astfel, fie salteaua nu iti sustine asa cum trebuie corpul in timpul noptii, fie dezvolti alergii de la acarieni. Oricum, daca salteaua e veche, te vei trezi cu dureri mari de spate ce se vor accentua la munca, iar in a doua situatie, vei respira greu din cauza acarienilor instalati in saltea, ce provoaca diverse alergii. Daca te regasesti in vreuna din aceste situatii, poti incerca o vizita la un magazine de saltele, ca sa iti achizitionezi una noua. In plus, aici gasesti si huse de saltele antibacteriene si antialergenice ce impiedica depunerea prafului si dezvoltarea acarienilor. Poti incerca huse de saltele de la madeinromania.ro.

Ai grija la ce bei si mananci seara

Daca stabilesti ca patul nu are nicio vina in faptul ca nu te odihnesti, atunci poate ar trebui sa iti revizuiesti comportamentul vizavi de ceea ce consumi inainte de culcare. Daca ai obiceiul de a consuma inainte de culcare substante stimulente, precum bauturile care contin cofeina, alcool, mancare picanta sau bogata in grasime, atunci trebuie sa iti revizuiesti atitudinea. Contrar credintelor comune, alcoolul, desi te ajuta sa adormi, poate cauza intreruperi ale somnului sau apnee. Oricum, nu te vei odihni asa cum trebuie, iar a doua zi te vei simti tot obosit. Asa ca renunta, cu cateva ore bune inainte de te culca, sa mananci sau sa bei ceva ce te va tine treaz.

Lasa telefonul inainte de a merge la culcare

Foarte multi oameni considera ca se relaxeaza citind pe telefon ce au mai postat prietenii pe retelele de socializare sau verificand ultimele stiri in domeniul de activitate, insa adevarul este ca aceste obiceiuri nu fac decat sa dauneze somnului. Privitul indelung la ecranul telefonului, spun specialistii, transmite un semnal creierului ca trebuie sa ramana in stare de alerta, prin urmare vei adormi greu, iar somnul nu va fI deloc unul odihnitor.

Nu te mai gandi la toate problemele de peste zi

Stresul este de departe cel mai mare dusman al unui somn odihnitor. Daca stai inainte de culcare sa reflectezi la tot ceea ce nu a functionat in ziua respectiva, la ceea ce mai ai de facut a doua zi sau la ce au mai facut prietenii tai si tu nu inseamna practic ca nu dormi.

Renunta la grijile inutile inainte de a te baga sub plapuma pentru ca oricum nu e ca si cum vei pune totul la punct la 11 noaptea si, mai mult, nu vei avea energia necesara nici macar sa te ocupi de treburile de a doua zi. Daca totusi nu poti sa iti abati gandurile de la probleme, incearca sa iti tii mintea ocupata cu ceva pana sa adormi. Poti incerca sa citesti ceva in incercarea de a-ti obosi ochii sau, de ce nu, incearca sa rezolvi un ... puzzle sau un rebus.

Afla noutati! Aboneaza-te la Newsletter
Copertine, parasolare

Materiale constructii ieftine

Articole recomandate

Produse de la parteneri

Galerie de imagini

Va invitam sa dati 'Like' paginii noastre de Facebook
pentru a afla zilnic noutati interesante. Va multumim!