in Legislatie
Material oferit de Casa de avocatura Coltuc, prin parteneriatul cu CaseSiGradini.ro.
Afla care sunt pasii legali pe care trebuie sa-i urmezi daca te-ai decis sa-ti construiesti o casa, de la obtinerea certificatului de urbanism si pana la intocmirea documentatiei pentru detaliile de executie!
Tema de proiectare - defineste proiectul casei (suprafete, functiuni, utilitati) si este intocmita de dvs. Prin discutiile cu arhitectul se vor face modificari ce tin de estetica, functionalitati, probleme specifice terenului si vecinatatilor dvs, racordarea la utilitati etc.
Apoi, ajunsa pe masa proiectantului acesta o va finaliza intr-un proiect.
Pentru a nu avea surprize ca proiectul difera de ceea ce ati discutat cu arhitectul, cereti sa vedeti si avizati forma finala a temei.
Acest studiu cuprinde schita la scara cu o descriere a suprafetelor si cu estimarea costurilor.
Documentatia necesara obtinerii Certificatului de Urbanism - Certificatul de Urbanism este actul emis de autoritatile administratiei publice locale prin care se fac cunoscute solicitantului elementele care caracterizeaza regimul juridic, economic si tehnic al unui imobil, stabilite prin evidentele existente si documetatiile de urbanism aprobate.
Respectarea prevederilor specificate in Planul de Urbanism General este obligatorie.
Din certificatul de urbanism veti sti ce aveti voie si cum puteti construi.
Certificatul contine referinte despre:
Certificatul de Urbanism este emis de Primarie prin Biroul de Urbanism.
Pentru obtinerea CertificatuI de Urbanism este necesar sa schitati pe o lista cadastrala amplasamentul viitor al casei si sa o inmanati biroului de Urbanism din Primarie.
Avizele din Certificatui de Urbanism se cer pentru a obtine Autorizatia de construire a casei.
Autorizatia de construire a casei se obtine in baza Legii 50/1991 - Autorizarea lucrarilor de constructii, republicata cu modificarile ulterioare, aprobate prin ordinul 1943/2001 al Ministrului Lucrarilor Publice, Transportului si Locuintei. Aceasta autorizatie este obligatorie pentru inceperea lucrarilor.
Dosarul pentru obtinerea avizelor va contine:
Certificatul de urbanism poate preciza ca in vederea obtinerii autorizatiei de constructie aveti nevoie de avizele urmatoarelor societati/regii (unele din ele pot diferi de la o zona la alta):
In functie de ceea ce doriti sa construiti, Primaria va poate solicita si intocmirea altor documentatii cum ar fi:
Pentru a putea sa construiti pe un teren aflat in extravilan trebuie mai intai sa il introduceti in intravilan. Aprobarea introducerii acestuia in intravilan este data de catre Consiliul Local al localitatii.
Autorizatia de constructie este eliberata de Primarie - Serviciul de Urbanism din localitatea / sectorul in care se afla terenul.
Taxa de eliberare a autorizatiei de constructie reprezinta 0,5 % din valoarea constructiei stabilita pe baza declaratiei dvs. si in functie de suprafata desfasurata a constructiei.
Valoarea declarata nu va putea fi mai mica decat valoarea determinata potrivit prevederilor legale in vigoare privind impozitele si taxele locale.
Documentatia trebuie structurata pe specialitati, respectiv: rezistenta, arhitectura, instalatii sanitare, instalatii termice, instalatii de gaze, instalatii electrice (inclusiv curentii slabi de la telefon, TV, cablu, sonerie, alarma, aer conditionat).
Autor: av. Coltuc Marius Vicentiu, Fondator Casa de avocatura Coltuc
Sursa: Casa de avocatura Coltuc