4 motive pentru care camionagiii fac accidente

in Recomandari

Accidentele rutiere in care sunt implicate camioanele sunt cele mai mediatizate, in special din cauza faptului ca sunt soldate cu pagube considerabile. Dimensiunile si greutatea unui astfel de vehicul impun o atentie deosebita a soferului, precum si o pregatire responsabila a camionului inaintea fiecarui drum. Motivele producerii unor accidente de catre camionagii sunt diverse, de la eroarea umana pana la starea precara a masinii si problemele provocate de infrastructura sau vreme.

4 motive pentru care camionagiii fac accidente

Sursa foto

De regula, cel care isi inchiriaza locuinta impune anumite reguli, insa, nu are nici o garantie ca totul se va desfasura cum trebuie. De multe ori, si proprietarii ajung la mana chiriasilor, asa ca trebuie sa respecti anumite lucruri ca sa eviti problemele ce pot aparea atunci cand te decizi sa faci acest pas. Iata ce trebuie sa respecti, in calitate de proprietar:

Starea tehnica precara

Daca privesti din exterior majoritatea camioanelor intalnite pe soselele din tara noastra, realizezi ca prevederile legale cu privire la intretinerea acestui tip de vehicule sunt indeplinite doar in parte. Camioanele sunt mentionate ca unul din principalele cauze al accidentelor rutiere si in statistici privind decesele cauzate de accidentele rutiere in Europa.

Litera legii prevede ca inainte de a porni la drum camionul trebuie sa fie in stare excelenta de functionare. In realitate, multi patroni renunta la criteriul calitatii cand vine vorba de service si mentenanta, in special din ratiuni financiare. Decizia lor este motivata de timpul necesar acestor lucrari si de costurile ridicate. Indiferent de experienta soferului, un camion slab intretinut devine un pericol pe sosea. De cele mai multe ori, in urma accidentelor rutiere aceste vehicule ajung in parcuri de dezmembrari camioane, pentru a fi vandute pe bucati.

Lipsa infrastructurii

Camionagiii au reguli clare cu privire la timpul de condus si sunt monitorizati de diagrame tahograf. In general, normativele sunt europene si se refera la conditiile decente de trafic. In tara noastra, insa, exista riscul ca o buna parte din numarul de ore in care poate conduce intr-o zi (9, maxim 10), sa fie petrecute in blocaje provocate de aglomeratie sau alte accidente. Din acelasi motiv al infrastructurii precare, viteza medie inregistrata de masinile din tara noastra este sub media europeana. Pentru a compensa acest ecart, multi soferi aleg sa calce pedala de acceleratie pe anumite portiuni de drum, iar rezultatele le vedem in jurnalele de stiri. Gropile, diferentele de nivel intre benzi, dimensiunile neuniforme ale benzilor de circulatie (cazul Drumului National 2 sau E85, cu o banda de circulatie pe fiecare sens si cate un acostament fix cat latimea unui camion pentru stationare in caz de urgenta) sunt cauze pentru care soferii pierd controlul vehiculelor si produc evenimente rutiere.

Oboseala la volan

Toate motivele de mai sus duc la suprasolicitarea soferului de camion. In momentul in care masina nu este pregatita corespunzator si conditiile de drum sunt grele, presiunea resimtita de sofer este suplimentara. Sindicatele acestei bresle reclama de foarte multe ori riscurile la care sunt expusi atat personal, pentru a acumula kilometri si beneficii financiare, cat si de catre patroni, care ii obliga sa finalizeze cat mai multe curse, din acceasi dorinta de castig. Toate normativele cu privire la timpii de odihna iau in calcul randamentul pe care il poate avea un sofer in diferite conditii de drum. Pe masura ce timpul trece, reflexele scad si intervine oboseala. Slabirea simturilor de reactie din cauza suprasolicitarii este intalnita atat la soferii tineri, cat si la oamenii cu experienta. Cateva secunde de atipit la volan sunt suficiente pentru a provoca o tragedie pe sosele.

Greseli de incarcare

Si in cazul incarcarii si descarcarii sarcinii transportate exista reguli clare la nivel european. Marile probleme intervin acolo unde acestea nu se respecta. Depasirea masei totale maxim autorizate este o contraventie pe care autoritatile incearca sa o descurajeze prin amenzi mari si controale rutiere. Din aceeasi dorinta de castig financiar, unele firme de transport marfuri aleg sa incarce peste limita legala, punand in pericol atat soferii, cat si camioanele si bunurile. Probleme apar si acolo unde sarcina este respectata, insa marfurile nu sunt asezate corespunzator. Ancorarea pachetelor este esentiala, deoarece acestea pot provoca balansarea remorcii, care atrage pierderea controlului de la volan.

Accidentele de camioane nu sunt singurele care se produc pe sosele, insa sunt foarte mediatizate din cauza pagubelor importante pe care le produc. Pentru a preveni astfel de evenimente, soferii trebuie sa fie bine pregatiti si odihniti si masinile sa aiba verificarile tehnice la zi. Starea precara a infrastructurii ramane una dintre principalele cauze ale producerii de evenimente rutiere grave.

Afla noutati! Aboneaza-te la Newsletter
Copertine, parasolare

Decoratiuni casa

Lemn compozit

Articole recomandate

Produse de la parteneri

Va invitam sa dati 'Like' paginii noastre de Facebook
pentru a afla zilnic noutati interesante. Va multumim!