in Diverse

Un profesor de microbiologie la Universitatea din Arizona, a realizat o serie de studii referitoare la modul in care bolile sunt pot fi transmise prin intermediul obiectelor din jurul nostru si a descoperit ca, in ciuda miturilor, colacul de la toaleta nu este nici pe departe lucrul cu cele mai multe bacterii din casa, informeaza BBC News.

Obiectul din bucatarie pe care se afla de 200.000 de ori mai multe bacterii decat pe colacul de la toaleta Dr. Chuck Gerba a verificat mai multe obiecte de uz casnic, comparand numarul bacteriilor existente pe fiecare in parte, precum si modalitatea de dezvoltare a acestora. Totodata, cercetatorul a acordat o atentie speciala mediilor in care ar fi putut descoperi bacterii fecale, cum ar fi E. coli si Staphylococcus aureus.

Studiile sale au relevat ca pe scaunul de toaleta exista in medie 50 de bacterii pe centimetru patrat: "Este unul dintre cele mai curate obiecte pe care le atingem daca ne referim la micro-organisme", a declarat cercetatorul.

"De obicei, pe un tocator de bucatarie se afla in medie de 200 de ori mai multe bacterii fecale decat pe un scaun de toaleta", a completat el, precizand totodata ca sursele acestora sunt in principal carnea si maruntaiele animalelor.

Prin urmare, Dr. Gerba avertizeaza ca bucataria poate fi unul dintre locurile in care se se gasesc cele mai multe bacterii, buretele si lavetele de bucatarie fiind si ele printre cele mai murdare obiecte. Potrivit studiului, pe un burete de vase exista aproape 10 milioane de bacterii pe centimentru patrat, iar pe o laveta, 1 milion.

Cu alte cuvinte, un burete de bucatarie este de 200.000 de ori mai murdar decat un scaun de toaleta, o laveta, de 20.000 ori, precizeaza sursa.

Un experiment asemanator a realizat si John Oxford, profesor de virologie la Universitatea din Londra si presedinte al Consiliului de Igiena, care a cercetat mai multe locuinte din ...

Citeste articolul integral

Autor: Adriana Stanca

Sursa: Gandul

Afla noutati! Aboneaza-te la Newsletter
Copertine, parasolare

Gresie Italia, ceramica, cofraje

ScauneOnline.ro - magazin online de scaune

Realizare site-uri si SEO

Articole recomandate

Produse de la parteneri

Va invitam sa dati 'Like' paginii noastre de Facebook
pentru a afla zilnic noutati interesante. Va multumim!