Procedura infiintarii de firme pentru amenajarea spatiilor verzi

in Legislatie

Material oferit de Casa de avocatura Coltuc, prin parteneriatul cu CaseSiGradini.ro.
 
Afacerea in sine presupune amenajarea unui teren in asa fel incat sa corespunda cerintelor estetice si functionale ale domeniului pentru care este conceput.
Ca dotare, se poate incepe cu o mica investitie in cazmale, sape, greble, lopeti, tavalug, nivela si cateva scule elementare pentru zidarie. Se recomanda a se incepe cu suprafete mici, cum sunt gradini, spatii de joaca si curti interioare.

 

 

 

Dupa stabilirea detaliilor si planului de amenajare impreuna cu beneficiarul se trece la curatarea terenului, reprofilarea si distrugerea rezervei biologice. Apoi se construiesc elementele din zidarie acolo unde este necesar. Plantarea pomilor si arbustilor este recomandata sa se realizeze primavara sau toamna.
Dupa efectuarea lucrarilor de zidarie si infiintarea cailor de acces se face infiintarea gazonului si in final amplasarea obiectelor de tamplarie ( banci, mese , leagane).

 

Cod CAEN de incadrare al acestor firme este 8130- "Activitati de intretinere peisagistica".
a. Spatiul minim necesar
Spatiul minim necesar este de 20 -30 mp.
b. Cine sunt potentialii clienti?
Persoane fizice si juridice, Primarii, Institutii, Asociatii, intr-un cuvant orice posesor de teren, in special in intravilan.
c. Concurenta
Concurenta pe piata este una moderata cererea fiind totusi mult peste oferta.
d. Aspecte cheie (daca e cazul)
e. Furnizorii:
a. producatorii de seminte de gazon si pepinierele de unde se vor achizitiona florile, arbustii si arborii;
b. producatori de mobilier de gradina;
c. producatori de material ceramic pentru terase si ornamente pentru gradina;
d. producatori de sisteme de iluminat si irigat
f. Personal:
Afacerea poate fi demarata cu un minim patru angajati urmand ca numarul lor sa creasca pe masura dezvoltarii afacerii.
g. Echipamente necesare: cazmale, sape, greble, scule de zidarie, scule de tamplarie, masini de tuns iarba, foarfeci pentru toaletarea pomilor, betoniera, mijloc de transport scule la santier.

 

Intreprindere familiala sau SRL?

 

Solutia cea mai buna este infiintarea unui SRL.
Pasii si actele necesare pentru infiintarea unei societati comerciale avand ca obiect spatii verzi:
Acte necesare
- Actele de identitate ale viitorilor asociati in original, plus o copie;
- Copie dupa actul de proprietate si o copie dupa actul de identitate al celui care pune la dispozitie imobilul in vederea stabilirii sediului social al societatii ;

 

Se alege forma juridica de societate (SRL, SA etc.), dupa care se trece la urmatorii pasi:
- Alegerea denumirii societatii: se aleg cel putin 3 denumiri, in ordinea preferintelor;
- Alegerea obiectului de activitate al firmei, potrivit clasificarii Codului CAEN; stabilirea obiectului principal de activitate si a obiectelor secundare de activitate;
- Alegerea sediului social;
- Capitalului social al firmei - ce suma si alegerea bancii la care se doreste deschiderea contului. Capitalul social minim este de 200 lei pentru SRL;
- Stabilirea administratorului societatii;
- Stabilirea bazei de impozitare si la ce interval sa se faca plata impozitului;
- Se opteaza ca firma sa fie platitoare de TVA sau nu si la ce interval sa se faca plata TVA-ului.

 

Dupa stabilirea acestor aspecte se trece la pasii urmatori:
- Rezervarea denumirii societatii;
- Intocmirea actului constitutiv;
- Declaratii ale asociatilor privind faptul ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a fi asociati si administratori;
- Incheierea contractului de comodat sau de inchiriere, indiferent daca spatiul unde se desfasoara activitatea este proprietate sau nu;
- Cazierele fiscale ale viitorilor asociati se elibereaza de Registrul Comertului;
- Deschiderea contului la banca si depunerea capitalului social (de catre un administrator, asociati sau un imputernicit al acestora);
- Depunere specimen semnatura la Registrul Comertului sau la notarul public ;

 

Dupa finalizarea acestor acte, se completeaza documentele necesare pentru depunerea dosarului la Registrul Comertului, respectiv cererea de inregistrare societate si declaratia pe propria raspundere pentru desfasurarea unei activitati sau fara activitate.

 

Dupa finalizarea intregii documentatii se depune dosarul la Biroul Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului. In termen de aproximativ 4 de zile vor iesi actele de infiintare ale societatii, adica: rezolutia directorului de la Registrul Comertului de autorizare a functionarii societatii, certificatul de inregistrare, certificatul sau certificatele constatatoare care tin loc de autorizatii (in cazul in care nu se desfasoara o activitate care sa aiba un impact semnificativ asupra mediului).

 

Incepand din acest moment firma poate functiona legal. Costurile aproximative pentru constituirea unei firme sunt urmatoarele:
- rezervare nume firma 64 lei;
- taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in monitorul oficial reprezinta toate taxele care se platesc la Registrul Comertului si insumeaza aproximativ 430 lei;
- taxa notariala pentru autentificare act constitutiv, specimen de semnatura, declaratii pe propria raspundere ale viitorilor asociati privind faptul ca nu au antecedente penale si ca indeplinesc conditiile legale prevazute de lege pentru a detine calitatea de asociati si administratori, se cifreaza la aproximativ 400 lei (in functie de notar);
- capitalul social (in functie de optiunea asociatilor).

Autor: av. Coltuc Marius Vicentiu

Sursa: Casa de avocatura Coltuc

Afla noutati! Aboneaza-te la Newsletter
Copertine, parasolare

Decoratiuni casa

Lemn compozit

Articole recomandate

Produse de la parteneri

Va invitam sa dati 'Like' paginii noastre de Facebook
pentru a afla zilnic noutati interesante. Va multumim!